فراز هامون

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

فراز هامون

* کارشناس ارشد مدیریت توسعه ی روستایی
* دارای گواهینامه TCDC از آکادمی جنگلداری یوننان کشور چین
* قائم مقام سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* رئیس مرکز آموزش عالی جهادسازندگی سیستان و بلوچستان
* رئیس گروه پژوهشی برنامه ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی
* مدیر جهادسازندگی منطقه ی سیستان و نیکشهر و قصرقند
* رئیس مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی روستایی سیستان
* نماینده ی مجری طرح مجتمع کشتارگاهی صنعتی زابل
* دبیر اتاق فکر جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* عضو انجمن توسعه ی روستایی ایران
* رتبه ی یک مشاوره در گروه توسعه ی روستایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
* مؤلف سه عنوان کتاب منتشر شده، دو عنوان کتاب در دست تألیف و ده ها مقاله ی علمی

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

عباس نورزائی

رجز نوعی گفتگو در میدان جنگ است که در آن رجزخوان به شکل سئوال و جواب به مفاخره، تحقیر دشمن و حدیث نفس می‌پردازد. بن‌مایه‌ی اصلی رجزها به اصالت گوهر و نژاد است یا به هنر، یعنی کسب تجربه در زمینه‌های گوناگون مانند جنگاوری، دشمن‌شکنی، کاربرد فنون و تاکتیکهای رزمی و استفاده از ابزارهای جنگی. در حقیقت رجز یکی از ترفندهای مهم روانی غلبه بر دشمن به‌حساب می‌آید.

ایران ما، 100 هزار سال سابقه‌ی قبل از تاریخ دارد، کشوری باستانی است، سابقه‌ی امپراتوری بر بخش وسیعی از جهان را دارد. کوروش را شبه‌پیامبر می‌دانند. ایرانیان از عهد عتیق، موحد بوده‌اند، پس ما از این نظرگاه، سرآمد هستیم. برای رجزخوانی در روز پیروزی انقلاب اسلامی‌مان بر زورمداران عالم، می‌آئیم.

ما مفتخریم و ملت عزیز سرتاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که می‌خواهد حقایق قرآنی، که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می‌زند، از مقبره‌ها و گورستان‌ها نجات داده و به عنوان بزرگ‌ترین نسخه‌ی نجات‌دهنده‌ی بشر از جمیع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می‌کشاند نجات دهد.

ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده، و امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب، این بنده‌ی رهاشده از تمام قیود، مأمور رها کردن بشر از تمام اغلال و بردگی‌ها است.

ما مفتخریم که کتاب نهج‌البلاغه که بعد از قرآن بزرگ‌ترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی‌بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است، از امام معصوم ما است.

ما مفتخریم که ائمه‌ی معصومین، از علی‌بن‌ابیطالب گرفته تا منجی بشر حضرت مهدی صاحب‌زمان - علیهم آلاف التحیات والسلام - که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است ائمه‌ی ما هستند.

ما مفتخریم که ادعیه‌ی حیات‌بخش که او را «قرآن صاعد» می‌خوانند از ائمه‌ی معصومین ما است. ما به «مناجات شعبانیه» امامان و «دعای عرفات» حسینبن‌علی ـ علیهماالسلام ـ و «صحیفه‌ی سجادیه» این زبور آل محمد و «صحیفه‌ی فاطمیه» که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی  به زهرای مرضیه است از ما است. ما مفتخریم که «باقرالعلوم» بالاترین شخصیت تاریخ است و کسی جز خدای تعالی و رسول ـ صلی الله‌علیه و آله  ـ و ائمه‌ی معصومین ـ علیهم السلام ـ مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد، ‌از ما است.

و ما مفتخریم که مذهب ما «جعفری» است که فقه ما که دریای بی‌پایان است، یکی از آثار اوست. و ما مفتخریم که به همه‌ی ائمه‌ی معصومین ـ علیهم صلوات‌الله ـ و متعهد به پیروی آنانیم.

ما مفتخریم که ائمه‌ی معصومین ما ـ صلوات الله و سلامه علیهم ـ در راه تعالی دین اسلام و در راه پیاده کردن قرآن کریم که تشکیل  حکومت عدل یکی از ابعاد آن است، درحبس و تبعید به سر برده و عاقبت در راه  براندازی حکومت‌های جائرانه و طاغوتیان زمان خود شهید شدند. و ما امروز مفتخریم که می‌خواهیم مقاصد قرآن و سنت را پیاده کنیم و اقشار مختلفه‌ی ملت ما در این راه بزرگِ سرنوشت‌ساز سر از پا نشناخته، جان و مال و عزیزان خود را نثار راه خدا می‌کنند.

ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان درصحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر، و هم‌دوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند.

کدام افتخار بالاتر و والاتر از اینکه آمریکا با همه‌ی ادعاهایش و همه‌ی ساز و برگ‌های جنگی‌اش و آن همه دولت‌های سرسپرده‌اش و به دست داشتن ثروت‌های بی پایانِ ملت‌های مظلوم عقب‌افتاده و در دست داشتن تمام رسانه‌های گروهی، در مقابل ملت غیور ایران و کشور حضرت بقیه الله ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ آن‌چنان وامانده و رسوا شده است که نمی‌داند به که متوسل شود! و رو به هرکس می‌کند جواب رد می‌شنود! و این نیست جز به مددهای غیبی حضرت باری تعالی ـ جلَّت عظمتُه ـ که ملت‌ها را بهویژه ملت ایران اسلامی را بیدار نموده و از ظلمات ستم‌شاهی به نور اسلام هدایت نموده.

اما بزرگ‌ترین افتخار ما آن است که رهبر ما سیدی از سلاله‌ی پاکان و فقیهان، عارفان بالله، وارث خون شهیدان عالم، مقتدرترین فرمانده نظامی، اشجع‌الناس است و همچون جد بزرگوارش، شیر عرصه‌های جنگ و زاهد شب است و درایت او امن‌ترین کشور را در پهنه‌ی بین‌المللی برای‌مان رقم زده است.

برای تداوم این افتخارات، در سراسر ایران، به میعادگاه انقلابیون می‌آئیم و در مقابل قداره‌بندی به نام ترامپ و یاران او رجز می‌خوانیم.

 

۹۷/۱۱/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
عباس نورزایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی