فراز هامون

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

فراز هامون

* کارشناس ارشد مدیریت توسعه ی روستایی
* دارای گواهینامه TCDC از آکادمی جنگلداری یوننان کشور چین
* قائم مقام سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* رئیس مرکز آموزش عالی جهادسازندگی سیستان و بلوچستان
* رئیس گروه پژوهشی برنامه ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی
* مدیر جهادسازندگی منطقه ی سیستان و نیکشهر و قصرقند
* رئیس مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی روستایی سیستان
* نماینده ی مجری طرح مجتمع کشتارگاهی صنعتی زابل
* دبیر اتاق فکر جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* عضو انجمن توسعه ی روستایی ایران
* رتبه ی یک مشاوره در گروه توسعه ی روستایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
* مؤلف سه عنوان کتاب منتشر شده، دو عنوان کتاب در دست تألیف و ده ها مقاله ی علمی

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

عباس نورزائی

استان سیستان و بلوچستان، از نظر موقعیت جغرافیایی، تنوع قومی، همسایگی با کشورهایی با ویژگی‌های خاص، اقلیم مختص خود، عقب‌ماندگی‌های تاریخی توسعه‌ای، ناامنی و دوری از مرکز، منحصر به فرد است و در کشور برای او بدیلی وجود ندارد.

این استان، سال‌ها است که گرفتار کم‌آبی و بحران‌های مشتق شده از آن است و بالتبع مردم این استان در قیاس با سایر استان‌های کشوردر بدترین شرایط، زندگی می‌کنند.

مروری بر نگاشته‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که از زمان انتصاب استاندار جدید، از حجم فریادهای ناشنیده کاسته شده و در بین نخبگان جامعه، طمأنینه‌ای بالنسبه حاکم گردیده است.

دیگر از لجاجت‌های قومی، تلافی‌های جناحی، خوب صحبت کردنِ صِرف، مثبت گفتن و منفی عمل کردن، جهت‌دهی‌های غیرکارشاسانه، فاصله داشتن با مردم، مردم را به جان هم انداختن و رفتارهایی از این دست خبری نیست و اگر هم هست، ملموس و مشهود نمی‌باشد.

آقای مهندس موهبتی، استان و مشکلات مردم و محورهای توسعه در هر منطقه از استان و ویژگی‌های اجتماعی مردم استان را به خوبی می‌شناسند و دیگر نزد او جایی برای افراد زمینه‌دار و وحدت‌شکن، چاپلوسان سیاسی، ویژه‌خواران مرزها و  منافع استان وجود ندارد.

موضع‌گیری‌ها، پیگیری‌ها، محتوای جلسات او، کشاندن وزرا و مسئولین کشوری به استان، تا به حال نشان می‌هد که اولاً مسائل استان درست تحلیل شده، ثانیاً برای متقاعدکردن مسئولین در تهران، وقت و فکر گذاشته شده و مسائل به درستی و بدون حب و بغض، تبیین شده و آنان را به استان دعوت و اقدامات لازم را از آنان خواستار شده است.

سرعت‌بخشیدن به توسعه‌ی مکران، توجه به توسعه‌ی ظرفیت‌های بیمارستانی در ایرانشهر و مستقل کردن شهرستان بمپور، توجه به ظرفیت‌های واردات دام زنده، برخورد کارشناسانه با طرح انتقال آب با لوله در سیستان و تعیین تکلیف هر آنچه تا کنون کارشناسان و مردم می‌گفتند و کسی از مدیران طرح به آن توجه نمی‌کرد، شمه‌ای از فعالیت‌های او در همین زمان محدود است.

جناب استاندار، دست مریزاد، خداقوت.

اگر انسان علم و تجربه داشته باشد و رضای خداوند را در حیطه‌ی مسئولیتش طالب باشد، همه‌ی سر و صداها خود به خود فروکش می‌کند و مسئولین را جایگاهی در قلوب مردم می‌دهد که رضایت ذات حق را نیز در پی خواهد داشت.

گرچه خود را در مقام ناصح نمی‌دانیم، اما به مصداق «کلکم راع و کلکم مسئول عن ‌رعیته»، معروض می‌داریم که:

1-‌ می‌بینیم اغلب جلسات و پی‌گیری‌ها مستقیماً از طریق خود حضرتعالی انجام می‌شود و تیم معاونین و مدیران‌کل دفاتر آن استانداری، کمتر رؤیت می‌شوند و یا در مراجعات حضوری به بعضی از آنها، ظرفیت‌شان را بسیار کم‌تر از همراهی با توان، تجربه و انرژی حضرتعالی در ساختار استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تحلیل می‌نماییم، انشاءالله با انتصاب نیروهایی با ویژگی‌های ذکر شده، فعالیت‌ها را تقسیم و خودتان در رأس اندیشکده‌ی عملیاتی قرار گرفته، این توان را برای ایجاد جهشی در توسعه‌ی عقب‌مانده‌ی استان در شاخص‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به بمبی خوشه‌ای تبدیل نمایید.

آن‌چه در سالیان اخیر، موجبات رنجش مردم را فراهم نموده است، دست‌رسی بسیار سخت و مُزمن به مدیرانی در سطوح عالی استان می‌باشد، انشاءالله ترتیبی اتخاذ فرمایید تا به نخبگان جامعه نه الزاماً چاپلوسانی که خود را به لطائف‌الحیل نزدیک می‌کنند، بهاء داده شود، در جلسات کارشناسی نظرات آنها را اخذ و مورد توجه قرار دهید.

2-‌ شرایطی را فراهم کنید تا به صورت ناشناخته در نقش اقشار مختلف جامعه از خدمات متعددی که کارکنان دولت ارائه می‌دهند و نارسایی‌هایی که وجود دارد، اطلاعات میدانی دریافت فرمایید تا تصمیمات‌تان از قابلیت اجرایی و اثربخشی لازم برخوردار شود.

3-‌ مدیران کل، فرمانداران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی را که بعضاً مدت‌ها است به شرایط موجود و کم‌کاری عادت کرده‌اند، وادار به تلاش بیش‌تر، فکرورزی و ارائه‌ی خدماتی کیفی و با کمیت بیش‌تر نمایید.

4-‌ به نقش خناسان و تفرقه‌افکنان در ممانعت از انسجام اقوام و  اقشار مختلف مردم استان، توجه داشته باشید و تحرکات آنها را با درایت در نطفه خفه کنید.

برای‌تان در انجام هرچه بهتر خدمت به مردم مظلوم استان، آرزوی توفیق داریم.


۹۷/۱۰/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
عباس نورزایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی