فراز هامون

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

فراز هامون

* کارشناس ارشد مدیریت توسعه ی روستایی
* دارای گواهینامه TCDC از آکادمی جنگلداری یوننان کشور چین
* قائم مقام سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* رئیس مرکز آموزش عالی جهادسازندگی سیستان و بلوچستان
* رئیس گروه پژوهشی برنامه ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی
* مدیر جهادسازندگی منطقه ی سیستان و نیکشهر و قصرقند
* رئیس مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی روستایی سیستان
* نماینده ی مجری طرح مجتمع کشتارگاهی صنعتی زابل
* دبیر اتاق فکر جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* عضو انجمن توسعه ی روستایی ایران
* رتبه ی یک مشاوره در گروه توسعه ی روستایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
* مؤلف سه عنوان کتاب منتشر شده، دو عنوان کتاب در دست تألیف و ده ها مقاله ی علمی

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

عباس نورزائی

آنگاه که نه نجف بود و نه کربلا، کوفه بزرگ‌ترین نقطه‌ی جمعیتی به حساب می‌آمد. تا قبل از حضور به آن سرزمین، تصورم این بود که تقدس این سرزمین از حضور مولای متقیان علی علیه‌السلام و در ادامه‌ی آن ماجرای عاشورا نشأت می‌گیرد.

در ضریح مولاعلی علیه‌السلام، قبر حضرت آدم و حضرت نوح سلام‌الله‌علیهم وجود دارد و در اندکی فاصله قبور دو پیامبر یعنی حضرت هود و صالح سلام‌الله‌علیهم، را زیارت می‌کنیم.

این واقعیت را زمانی بیش‌تر دریافتم که در مسجد براثا در نزدیکی بغداد، چاهی را با  نشانی دادن حضرت علی علیه‌السلام می‌یابند که بر روی سنگی که کنار آن قرار دارد، حضرت مریم سلام‌الله‌علیه، در دوران کودکی حضرت عیسی مسیح سلام‌الله‌علیه را بر روی آن حمام داده‌اند و اینک مسجدی در آن محل وجود دارد.

حضرت علی علیه‌السلام فرموده‌اند:

«مسجد کوفه یکی از قصرهای بهشتی است، اینجا خانه‌ی آدم، جایگاه نوح، منزلگاه ادریس و مصلاّی ابراهیم خلیل و برادرم خضر و نمازگاه من است.» مصلای حضرت جبرئیل و ائمه‌ی اطهار در آن قرار دارد و به استناد سخن امامان ما، این مکان، مکان بسیار مقدسی است.

و در فاصله‌ای نه چندان دور در همان شهر کوفه، مسجد دیگری به نام «مسجد سهله» وجود دارد که اینجا نیز خانه‌ی حضرت ابراهیم سلام‌الله‌علیه بوده است، پیامبرانی چون یونس، خضر و صالح در آن حضور یافته و به عبادت پرداخته‌اند.

در یک جمع‌بندی با نگاهی گذرا می‌توان دریافت که این سرزمین، نزد خداوند لایزال، از تقدسی خاص برخوردار بوده است، چرا که نزدیک به ۱۰۰۰ پیامبر در آن نماز گزارده‌اند و امامان ما نیز به آن توجه داشته‌اند.

حال وقایعی چون شهادت عدالت مجسم، علی مرتضی علیه‌السلام و عاشورای حسینی، باعث شده تا ذکر آن پیامبران عظام و شخصیت‌های عاشورا ماندگار شود.

برای آینده‌ی بشریت نیز این سرزمین رسالتی بر دوش دارد، آنگاه که حجت حق ظهور کند در مسجد سهله، محل زندگی‌اش و مرکز حکومت عدل جهانی او، مسجد کوفه خواهد بود.

حضرت زینب سلام‌الله‌علیه در فرازی از خطابه‌های انقلابی‌اش فرموده‌اند:

«فواللَّه لن تَمحوا ذکرَنا، به خدا سوگند که هرگز نخواهند توانست نام ما را محو کنند.»

سرزمینی که از آدم تا خاتم پیامبران به آن توجه داشته‌اند و اولین امام در آن تشکیل حکومت داده و به شهادت رسیده، واقعه‌ی عاشورا، اسلامِ فراموش شده را احیاء کرده است، اینک منتظر ظهور منجی عالم بشریت است و نزدیک شدن قلوب مسلمین جهان در پیاده‌روی نجف کربلا، یکی از نشانه‌های این ظهور است.

برنامه‌ریزان شیطانی جهان باید بدانند که با هیچ فوتی نمی‌توانند این چراغ پرتلؤلؤ را خاموش کنند و بنا به فرمایش حضرت زینب سلام‌الله علیها به خدا قسم، یاد آن مقربین درگاه الهی از قلوب مشتاقان معنویت و عدالت، هرگز محو نخواهد شد.


۹۷/۰۸/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
عباس نورزایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی