فراز هامون

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

فراز هامون

* کارشناس ارشد مدیریت توسعه ی روستایی
* دارای گواهینامه TCDC از آکادمی جنگلداری یوننان کشور چین
* قائم مقام سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* رئیس مرکز آموزش عالی جهادسازندگی سیستان و بلوچستان
* رئیس گروه پژوهشی برنامه ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی
* مدیر جهادسازندگی منطقه ی سیستان و نیکشهر و قصرقند
* رئیس مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی روستایی سیستان
* نماینده ی مجری طرح مجتمع کشتارگاهی صنعتی زابل
* دبیر اتاق فکر جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* عضو انجمن توسعه ی روستایی ایران
* رتبه ی یک مشاوره در گروه توسعه ی روستایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
* مؤلف سه عنوان کتاب منتشر شده، دو عنوان کتاب در دست تألیف و ده ها مقاله ی علمی

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

یادداشت/ عباس نورزائی

با توسعه‌ی سامانه‌های الکترونیکی، گسترش رسانه‌ها و کانال‌های مجازی و ارتباط تنگاتنگ آنها با نظام تولید کالا و خدمات در دنیا بلکه در کشور عزیزمان ایران، وجود زیرساخت‌های ارتباطی و یا در مواردی بهره‌برداری درست از این زیرساخت‌ها، نقش و اهمیت منحصر به فردی در توسعه‌ی اقتصادی و حمایت و پشتیبانی از نظام تولید کالا و خدمات دارند.

امروزه هیچ صنعتی یافت نمی‌شود که مستغنی از ارتباطات دیجیتالی باشد، قریب به اتفاق واحدهای خدماتی ولو خرد یعنی دست‌فروشی‌های کنار خیابان و جاده هم از حداقل یک سیستم کارت‌خوان استفاده می‌کنند. به تعبیری دیگر نیروهای رمه‌گردان، زارعین در مزارع کشاورزی و خانم‌های خانه‌دار در شکل ساده‌ی بهره‌برداری از خدمات ارتباطی، حداقل از تلفن همراه استفاده می‌کنند و در شکل کلان و حیاتی‌تر، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همین‌طور کارخانجات و صنایع در سامانه‌های پایش انبار، حمل و نقل کالا و محصول، به صورت لحظه‌ای نیازمند این خدمت فراگیر عصر حاضر می‌باشند.

شهرستان هامون، به مرکزیت شهر محمدآباد، قطب به اصطلاح صنعتی منطقه‌ی سیستان به شمار می‌آید. شهرک صنعتی محمدآباد، گرچه اغلب واحدهای مستقر در آن به همت مدیران دولتی، یا تعطیل هستند یا زیر ظرفیت کار می‌کنند، اما نسبت به سایر شهرستان‌های منطقه‌ی سیستان، تعداد بیشتری از صنایع را در خود جمع کرده کرده است.

در محدوده‌ی شهر محمدآباد و شهرک صنعتی محمدآباد، متأسفانه به دلیل نظارت ضعیف مدیران این شهرستان، ضعیف‌ترین ارتباط تلفنی اعم از ثابت و یا همراه اول وجود دارد. بارها باید شماره بگیرید تا ارتباطی وصل شود و به ندرت اتفاق می‌افتد که  تماس وصل شده، قطع نگردد.

این نارسایی در ثبت اطلاعات در سامانه‌‌های مختلف پایشی صنایع، بیشتر رخ می‌نماید. تصور کنید کامیون بارگیری شده‌ی مواد غذایی که دارای زمان ماندگاری است، دو تا سه ساعت منتظر ثبت سامانه به دلیل قطعی تلفن و بالتبع قطعی اینترنت، بماند و مشکلات جانبی دیگر.

خدمات دیگری چون استفاده از کانال‌های مجازی که نیازمند برقراری اینترنت است و نقش تلگرام در بازار، خرید مواد اولیه، فروش محصول و سایر مبادلات اطلاعات، وقتی نارسایی داشته باشد، به چه میزان آسیب اقتصادی می‌رساند.

مدیران محترم این شهرستان‌، بجا است نسبت به رفع این نارسایی تدبیر لازم را بیندیشند و بستر تولید و اشتغال را بیش از پیش فراهم نمایند، یادمان باشد، مدیریت و ارائه‌ی خدمت به مردم، صرفاً با مصاحبه‌‌ و انتشار آن از طریق رسانه‌‌های دولت‌ساخته، محقق نمی‌شود و با این روش‌ها تعهد رئیس محترم جمهوری به مردم، یعنی ایجاد یک میلیون شغل در سال، پشتیبانی نمی‌شود.

۹۶/۰۴/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
عباس نورزایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی