فراز هامون

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

وبلاگ تخصصی مهندس عباس نورزائی - مسایل کشاورزی، توسعه روستایی،اقتصادی و اجتماعی، ایده های جدید و تحول آفرین

فراز هامون

* کارشناس ارشد مدیریت توسعه ی روستایی
* دارای گواهینامه TCDC از آکادمی جنگلداری یوننان کشور چین
* قائم مقام سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* رئیس مرکز آموزش عالی جهادسازندگی سیستان و بلوچستان
* رئیس گروه پژوهشی برنامه ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی
* مدیر جهادسازندگی منطقه ی سیستان و نیکشهر و قصرقند
* رئیس مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی روستایی سیستان
* نماینده ی مجری طرح مجتمع کشتارگاهی صنعتی زابل
* دبیر اتاق فکر جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان
* عضو انجمن توسعه ی روستایی ایران
* رتبه ی یک مشاوره در گروه توسعه ی روستایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
* مؤلف سه عنوان کتاب منتشر شده، دو عنوان کتاب در دست تألیف و ده ها مقاله ی علمی

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

شانزدهم مردادماه، «روز شهدای جهادسازندگی»

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۱ ق.ظ

یاد شهیدان‌مان را گرامی بداریم. یاد شهید، هم‌چون ذکری است که پیوسته بر دل‌ها جاری است. گویی از شهید گفتن، انسان را به خدای شهیدان نزدیک‌تر می‌کند، ذکری که برای انسان، رسالت می‌آورد و در خود پیام دارد. ذکری که اگر تو را نشوراند، اگر تو را به قیام بر ظالم و دفاع از مظلوم واندارد، خالی از هر محتوای خاصی است.

شانزدهم مردادماه، «روز شهدای جهادسازندگی» نام گرفته است و چه انتخاب مناسبی، چرا که در چنین روزی اولین شهیدان این نهاد مقدس، مهندس ولی‌الله نیکبخت و امام‌بخش ریگی، در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و برپاداشتن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی، به حق پیوستند و خون پاک‌شان بر صحاری خشک و سوزان سیستان و بلوچستان جاری شد.

از آن پس حرکت عظیم کاروانیان نور که بر دشت‌ها و کوهستان‌های میهن اسلامی‌مان، روشنایی امید را تاباندند و باروری و شکوفایی را به فضای غم‌گرفته‌ی روستاها کشاندند، تقدیسی دوباره یافت و در جریان تلاش‌ها و ایثارهای افسانه‌ای جهادگران، خط شهادت نیز دنبال شد و شوریده‌ها، طرح‌چی‌ها، کیخاها، بلوچی‌ها، بولاغی‌ها، توکلی‌ها، زارع‌ها، بامری‌ها، جدگال‌ها و ... نیز با شهادت‌شان چراغ‌های فروزان این راه گشتند، باشد تا عزیزان جهادگر و همه‌ی امت سلحشور و سازنده‌ی میهمن‌مان پاسدار و تداوم‌بخش راه‌شان گردند.

جهادگر شهید مهندس ولی‌الله نیکبخت، با احراز رتبه‌ی اول در دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌‌ی برق و الکترونیک دانشگاه شیراز، زمینه‌ی تحصیلش را در دانشگاه مینسوتا آمریکا فراهم کرد، اما او به فرمان امامش عمل کرد و راه را در جهت هدایت امامش، در دانشگاه سیستان و بلوچستان انتخاب کرد و به فعالیت علمی پرداخت.

در برقراری امنیت، سرکوب ساواک، اشرار و منافقین، قبل و بعد از پیروزی انقلاب، نقش به‌سزایی داشت. او از مؤسسین نهادهای انقلابی هم‌چون سپاه، کمیته و جهادسازندگی در استان سیستان و بلوچستان بود.

اما اشرار و بدخواهان انقلاب اسلامی که چشم دیدن جوانی چنین خدوم را در« سیستان و بلوچستان» نداشتند، در مرداد ماه 1358 در حالیکه 28 بهار از عمر شریفش نگذشته بود، با افطاری خونین در ماه مبارک رمضان، آخرین برگ زندگیاش ورق خورد و خون پاک آن دلسوز محرومان در کنار همسنگر اهل تسنن او یعنی «امام بخش ریگی»، بر زمین ریخت. در سوگ شهید نیکبخت همه‌ی مردم استان« سیستان و بلوچستان» داغدار شدند. پیر و جوان و فارس و بلوچ گریستند و نخستین جلوه‌های وحدت واقعی میان شیعه و سنی در هنگام تشییع پیکر پاکش به نمایش گذاشته شد.

یاد همه‌ی شهدای گرانقدر انقلاب به ویژه شهدای‌ جهادگر و سنگرسازان بی‌سنگر گرامی باد.

۹۵/۰۵/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
عباس نورزایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی