توزیع میوههای عید، خدمت یا فریب؟
چند سال قبل با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز شاهد افزایش قیمت میوه در بازار بودیم به نحوی که غالب مردم، توان خرید میوه را برای این ایام نداشتند و شرمندهی میهمانان خود بودند.
دولت عدالت، با برنامهریزیهایی توزیع میوه و سبزیجات را با هدف خدمت به اقشار آسیب پذیر جامعه در ایام خاص شروع کرد. مثلاً برای کمک به کشاورزانی که در مقطعی سیبزمینیهای تولیدیشان به فروش نرفته بود، محصول آنها را به اندک قیمتی خرید و از طریق کمیتهی امدادم امام خمینی(ره)، توزیع کرد که تمسخر سیاسیون داخلی و خارجی را نیز به دنبال داشت.
اندکی بعد تهیه و تدارک میوه های عید توسط وزارتخانه های بازرگانی و جهادکشاورزی شروع شد و این ایده که نباید بگذاریم در ایام تعطیلات، قیمت میوه بالا رود، دولت را به ورطهای وارد کرد که به نظر میرسد با این اقدام وقتگیر، هزینهبر و مضر به سلامت مردم، نه تنها خدمتی به مردم نمیکند بلکه ناخواسته، نوعی فریب به مردم اعمال میشود که بسیار کوتاه به ابعاد آن میپردازیم: